Financiën

Zoals bij vele verenigingen en clubs moeten ook wij een contributie vragen.
Deze is door goede steunen de aard van de activiteiten wel erg betaalbaar.
Met het lidmaatschap is uw kind tevens, tijdens Scouting activiteiten, verzekerd tegen ongevallen. Naast de contributie komt het incidenteel voor dat wij u om een extra bijdrage vragen. Zoals bijv. voor een Sinterklaas surprise, weekend of zomerkamp.

Hieronder geven wij u een overzicht van de vaste en de incidentele kosten en contributies.

Tarieven 2023/2024
ContributieContributie bedraagt €48 per half jaar, te betalen in juni en december, van te voren wordt hier een brief of mail voor gestuurd. Bij betaling per maand graag overleg met de penningmeester.
Het contributie geld wordt volledig besteed aan: Afdracht aan Scouting Nederland, Afdracht aan Scouting Limburg en een klein deel voor de kosten van het gebouw. Voor de rest zijn wij volledig afhankelijk van subsidies en Donateurs.
Kosten Uniform en Diversen*
UniformVanaf € 35,50
Das€ 7,40
T-shirt scouting St. Martinus€ 15,00
Insigne vlag NL€ 1,70
Insigne Scouting€ 2,00
Diverse andere insignesCirca € 2 per stuk
Scoutfit cap€ 9,95
Dasring€ 2,50
Deze spullen kunt u kopen bij de Scoutshop webshop of in Scoutshop Limburg
Steegstraat 30 / 6133AL Sittard. Tel: 046-4008004. De winkel is beperkt geopend.*Prijzen zijn slechts ter indicatie, bekijk de actuele prijzen bij de scoutshop
Voorbeeld Incidentele kosten o.a.:
Sinterklaas surprise*€ 5,00*
Zomerkamp€ 47,50 Bevers (3dagen)
€ 95,00 Overige speltakken (7dagen)
Gedurende een jaar kan het zijn dat een speltak voor een bepaalde activiteit om een extra bijdrage zal vragen.