Lid Worden

Lid of vrijwilliger worden? Neem hier een kijkje!

Informatie over de speltakken

Bevers:

zijn jongens en meisjes samen in de leeftijd van 5 – 7 jaar en spelen in het dorp Hotsjietonia waar leuke avonturen beleefd worden.

Welpen (Jongens of meisjes):

zijn in de leeftijd van 7 – 11 jaar en spelen samen buiten of in het bos, maken samen leuke dingen en ervaren spannende avonturen.

Scouts (Jongens of meisjes):

zijn in de leeftijd van 11 – 15 jaar en houden van het buitenleven. Vindt je het leuk om een vuurtje te stoken of ‘s avonds een bosspel te doen? Wil je leren hoe je in een paar uur tijd een 5 meter hoog bouwwerk in elkaar pioniert? Of vind je het gewoon leuk om met een gezellige vriendengroep van alles te doen?

Explorers:

zijn meiden en jongens van 15 – 18 jaar. Zij runnen zelf hun eigen afdeling, zonder leiding. Begeleiding is er om te ondersteunen waar nodig. Zij bedenken zelf programma’s, van trektochten en activiteiten buiten tot een gezellige spelletjesavond of samen koken. Een leuke tijd hebben samen als groep en jezelf ontwikkelen staan centraal!

Wanneer draait iedere speltak:

Bevers: Woensdagmiddag van 16.30 – 18.00 uur
Welpen (jongens): Maandagavond van 18.30 – 20.00 uur
Welpenlientjes (meisjes): Dinsdagavond van 18.30 – 20.00 uur
Gidsen (meisjes): Dinsdagavond van 18.30 – 20.00 uur
Verkenners (jongens): Vrijdagavond van 18.30 – 20.00 uur
Explorers: Vrijdagavond van 19.00 – 21.00 uur

Wil je eens komen kijken en kennismaken? Kom dan 4x vrijblijvend meedoen met de opkomst! Vul hier beneden het formulier in om je aan te melden:

Voor meer informatie neem contact op via het contact formulier aan secretariaat.

Vrijwilliger worden

Scouting is een organisatie die draait op vrijwilligers. Iedere week hebben grote groepen kinderen en jongeren plezier in het Scoutingspel.

Regelmatig zijn we bij Scouting St Martinus Mechelen op zoek naar nieuwe leden die ons leidingteam en bestuur willen versterken. We willen immers zoveel mogelijk kinderen en jongeren het Scoutingspel laten beleven.

Leiding worden

Je kunt leiding worden binnen de verschillende speltakken. Heb je interesse om wekelijks een speltak te vermaken, leuke programma’s te verzinnen en lekker buiten bezig te zijn? Ben je enthousiast en wil je tijd te investeren in een leuke nieuwe hobby? Neem dan contact op via het contact formulier aan secretariaat.

Bestuurslid worden

Het groepsbestuur is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen de scouting vereniging: de kwaliteit van het spel, een clubhuis, voldoende leiding en een financieel gezonde vereniging. Lijkt dit jouw leuk, ben je enthousiast en wil je tijd te investeren in een leuke nieuwe hobby? Neem dan contact op via het contact formulier aan secretariaat.