Jaarlijkse activiteiten

Klik hier voor het jaaroverzicht van 2023-2024.

Weekend met de eigen groep:

We streven er naar om 1 x per jaar met de eigen speltak op weekend te gaan. Dit bepaald de staf van de eigen groep. Kosten zijn tussen de € 12,50 en € 30,00. Dit is afhankelijk van de lengte van het weekend en van de activiteiten die ze dan gaan ondernemen.

Paasactiviteit:

In de week voor Pasen wordt er per speltak in Mechelen langs de deuren gegaan om eieren of geld op te halen. De eieren worden door de staf geverfd en met een chocolade ei en eitjes in een paasmandje gedaan. Deze mandjes worden op Paaszaterdag door de leden naar de zieken en bejaarden van Mechelen gebracht.

Donateurs actie:

1 keer per jaar vindt er een donateursactie plaats in Mechelen. De opbrengst wordt voor het kamp gebruikt.

Vossenjacht: Het nieuwe seizoen starten we met een gezamenlijke activiteit op de eerste vrijdag na de zomervakantie. Dit is een groepsactiviteit voor alle speltakken en is op een vrijdagavond van 18.30 – 20.30 uur.

Overvliegen:

Wanneer kinderen oud genoeg zijn om naar de volgende groep te gaan, dan vliegen ze over. Dit is rond eind september, afhankelijk wanneer de zomervakantie is afgelopen.

St. Martinusviering:

Dit is een kerkelijke viering met alle scoutingleden van alle speltakken.

Op een vrijdagavond rond 11 november is het om 18.30 uur verzamelen bij het scouting gebouw en lopen we in een groep naar de kerk toe. Daar is een mis en worden de nieuwe leden per speltak geïnstalleerd.

Na de installatie lopen we door het dorp met lampionnen of fakkels. Ouders mogen hierbij ook aanwezig zijn en meelopen.

Bij terugkomst bij het scouting gebouw wordt het St.Martinus verhaal samen gespeeld bij het kampvuur. Dit is een groepsactiviteit voor alle speltakken en is op een vrijdagavond van 18.30 – 21.00 uur.

Het scoutingkamp:

De tweede week van de zomervakantie (van de basisschool) gaan we met de gehele scouting op kamp.

We kamperen dan in tenten per groep op een boeren wei in de omgeving van Mechelen.

De bevers gaan 3 dagen en 2 nachtjes op kamp. Alle andere groepen gaan 7 dagen en 6 nachten op kamp.