Pinksterwandeling

Tien jaar geleden nam wsc Magan zowel de Pinkster- als herfstwandeling over van wandelcomité Gregorius. Na mooie wandeljaren, waarbij leden van het koor met wsc Magan samen zorgden voor uitstippelen van routes, bemanning van pauzeplaatsen en fijne sfeervolle wandeldagen, kwam er een einde aan in oktober 2021. Sinds 2022 organiseert WSC Scouting St. Martinus in samenwerking met de route commissie van WSC Magan de Pinksterwandeling.

Dit jaar zal er op Pinkstermaandag (20 mei 2024) weer als vanouds gewandeld kunnen worden vanuit Mechelen door het mooie Heuvelland.

WSC scouting Mechelen zal er ook dit jaar weer een mooie wandel-dag van maken!

De startlocatie van de wandeling is Café De Paardestal in Mechelen (Hoofdstraat 57).

Vertrektijden:
28 km: 07:00 – 11:00 uur
21 km: 07:00 – 12:00 uur
14 km: 07:00 – 13:00 uur
8 km: 07:00 – 14:00 uur

Het inschrijfgeld bedraagt 2,50 euro voor leden van een wandelbond (op vertoon van geldige wandelpas) en 3,50 euro voor niet-leden. Kinderen tot twaalf jaar mogen gratis meelopen.

Kosten sticker: 0,50 euro.

Stempel punt bij start/eind en alle rustplaatsen aanwezig.

Er zijn verschillende parkeergelegenheden in de omgeving (zie bestaande borden parkeergelegenheden bij binnenkomst Mechelen). Wij adviseren om de parkeerplaatsen bij de voetbalweide van RKMVC en Buitenplaats De Mechelerhof te gebruiken. Vanaf hier zal ook bewegwijzering zijn naar de start locatie.